Witaminy. Sprawdzony sposób na zdrową cerę.

10.10.2017

Aby mieć promienną i zdrową cerę powinnaś dostarczać jej wielu witamin i mikroelementów. Brak składników odżywczych i minerałów objawia się zmianami skórnymi w postaci: suchej skóry, łuszczenia, wysypki lub trądziku. Sprawdź, jak sobie z tym radzić!

 

Cudowna moc witamin

  • Kosmetyki

 

Witaminy zawarte w kremach i emulsjach do twarzy biorą udział w wielu ważnych procesach:

– nawilżanie,

– keratynizacja,

– antyoksydacja,

– czy ochrona przed szkodliwym promieniowaniem.

Wybierając krem bądź serum do pielęgnacji cery, warto sięgnąć po dermokosmetyki, które odżywiają oraz chronią skórę, odtwarzając płaszcz hydrolipidowy, którego przede wszystkim brakuje skórze suchej. Jakie witaminy powinien zawierać dobry krem?

  1. Tokoferyl – przeciwdziała fotostarzeniu. Będąc prekursorem witaminy E, jest silnym przeciwutleniaczem pomocnym w walce ze szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi np. wolne rodniki, zanieczyszczenie środowiska czy dym tytoniowy.
  2. Obecność witaminy B3, która poprawia koloryt skóry i usuwa niedoskonałości.
    Witamina C, która nadaje blask i wzmacnia skórę właściwą.
  3. Retinol – czyli witamina A. Kremy zawierające tę witaminę przeznaczone są przeważnie do cery dojrzałej oraz ze skłonnością do trądziku. Retinol znacznie zmniejsza wydzielanie sebum i działa wysuszająco.
  • Dieta

 

Zadbaj o zdrowe odżywianie! To, czym karmisz skórę ma znaczenie! Owoce i przyprawy dostarczają organizmowi antyoksydantów, które są niezbędne do utrzymania dobrego wyglądu skóry. Neutralizują wolne rodniki, które odpowiadają za zmarszczki, przebarwienia oraz utratę jędrności skóry. Sprawdź, jakie witaminy powinny znaleźć się w Twoje diecie:

  1. Witamina A – jej niedobór jest przyczyną suchej i łuszczącej się skóry. Zawierają ją: szpinak, jarmuż i rzeżucha. Prekursorem witaminy A jest β-karoten. Twoja dieta powinna być bogata w pełnotłuste mleko, śmietanę, ser, oraz rybie tłuszcze.
  2. Witamina B – wpływa na ukrwienie oraz zapobiega starzeniu się skóry. Znajdziesz ją m.in. w gruszkach.
  3. Witamina C – jest niezbędna w wytwarzaniu kolagenu. Każdy dzień rozpoczynaj szklanką wody z cytryną, oczyścisz skórę z toksyn oraz odpowiednio ją nawilżysz.
  4. Witamina D – skóra kocha słońce, a pod wpływem promieni słonecznych produkuje witaminę D. Niestety w okresie jesienno-zimowym musisz liczyć się z jej niedoborem. Witamina D zwiększa napięcie naskórka i przyśpiesza regenerację. Jej źródłem są żółtka jaj oraz mleko.
  5. Witamina E „Młodości” – przeciwdziała starzeniu się komórek. Występuje w tłuszczach roślinnych, produktach zbożowych oraz orzechach.

 

Stosowanie dermokosmetyków bogatych w substancje aktywne i witaminy oraz dieta bogata w mikroelementy, sprawią, że Twoja skóra będzie elastyczna i pełna blasku.

Zobacz również

19.10.2017

Wypadanie włosów

czytaj więcej
12.10.2017

Sucha skóra nóg

czytaj więcej